Ηθοποιός- σκηνοθέτιδα , Κυπριακής καταγωγής, με 7ετή εμπειρία στη θεατρική διδασκαλία-προετοιμασία, εισηγήτρια τεσσάρων κύκλων ομαδικών σεμιναρίων, καθώς και θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά, εφήβους και ενηλίκους. Ξεκίνησε να συνεργάζεται με το κρατικό τηλεοπτικό κανάλι ΡΙΚ2 σε ηλικία δεκαπέντε ετών και η πρώτη της επαγγελματική εμφάνιση στο θέατρο συνέβη δυο χρόνια μετά, στα δεκαεφτά της, σε τριμελή χορό Αρχαίας Τραγωδίας. Αμέσως μετά,αναχωρεί για άλλες πολιτείες αναζήτησης, έμπνευσης ,κατάρτισης, έρευνας. Πρώτη στάση το Τορόντο του Καναδά στο George Brown College, Toronto Dance Theatre, Cathleen Duffy’s dance studio. Aπό την Αμερική στην Ευρώπη και τέλος αγκυροβολεί στην Αθήνα. H πρώτη της συνεργασία ήταν με το Εθνικό Θέατρο στη παράσταση Γαλάζιο Πουλί του Μ. Μαιτερλινγκ.
Ακολούθησε η συνεργασία της με το Θέατρο Βρεττάνια και τον σκηνοθέτη Γ. Ιορδανίδη, με το Θέατρο Broadway και τον Γ. Μόρτζο, το Θέατρο 104 κ.α. Το 2012 θα παίξει την Ηλέκτρα στον Ορέστη του Ευριπίδη σε σκην.Τ. Μουδατσάκι στο Διεθνές Φεστιβάλ της Αβινιόν στη Γαλλία.
Μόνιμη πρόκληση της η έρευνα, η αναζήτηση περαιτέρω γνώσης, ο πειραματισμός , εξού και η πολύχρονη ενασχόληση της με την κίνηση, τον χορό, τον διαλογισμό και οι σπουδές της στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Το καλοκαίρι του 2013, αποφασίζει να επιχειρεί πια τις δικιές της θεατρικές προτάσεις, ολοκληρωτικά, σαν σκηνοθέτιδα και δημιουργός, υπογράφοντας και την επιμέλεια κίνησης. Η δεύτερη της λοιπόν σκηνοθετική απόπειρα ( η πρώτη ήταν οκτώ χρόνια πριν ) είναι μια διασκευή βασισμένη στο Shopping and Fucking του Αγγλου Μαρκ Ρέιβενχιλ που το ονομάζει Dra(u)gging. To παρουσιάζει , σε μια αυλή του 1803. Το Dra(u)gging της χαρίζει 4 θεατρικές υποψηφιότητες για το Gay Annual Theatre Awards συμπεριλαμβανομένου και της σκηνοθεσίας. Αμέσως μετά, στο πλαίσιο αναζήτησης μιας άλλης θεατρικής γλώσσας, γράφει, παίζει και σκηνοθετεί ,την μιμική performance ΕΓΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ η οποία της χάρισε το δεύτερο βραβείο στο θεατρικό Φεστιβάλ Νova Pars Nights.
Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, γίνεται εθελόντρια στο Πνευματικό κέντρο Εξαρχείων και για δύο χρόνια διδάσκει θέατρο σε ΄Ατομα με Αναπηρία ( σύνδρομο Down, Αυτισμός, Νοητική Στέρηση ) Το αποτέλεσμα αυτών των δύο ετών, υπήρξε άκρως αποκαλυπτικό, αφού το υλικό της είναι άνθρωποι με αλλιώτικες αισθητήριες αντιλήψεις, που οδηγούνται και δρουν μέσω του ενστίκτου και του συναισθήματος ή της πλήρης απώλειας του. Κάπως έτσι εμπνέεται , γράφει και σκηνοθετεί την performance ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ πλάθοντας μια γόνιμη σύμπραξη ηθοποιών και ηθοποιών με Αναπηρία. Η παράσταση βραβεύεται από το Δήμο Αθηναίων, αφού εκφράζει τον σεβασμό απέναντι στη διαφορετικότητα, και καταδικάζει τον κοινωνικό- ρατσιστικό αποκλεισμό.
Ακολουθεί ο ΑΥΤΟΧΕΙΡΑΣ, το ΛΙΚΝΙΖΟΜΑΙ, Ο ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΥΚΛΑ, η ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΡΙΑ.
Πέρυσι επανέρχεται για 5η χρονιά, με τη monodrama performance ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΡΙΑ του Θεόκριτου, όπου σε συνεργασία με τη θεατρολόγο Χρυσή Γιάντσιου επαναφέρουν στην σκηνή, τον Αρχαίο Ελληνικό Μίμο, για πρώτη φορά στην ιστορία του σύγχρονου θεάτρου. Παράλληλα για πρώτη φορά τόλμησε να καταπιαστεί με τα Αριστοφανικά κείμενα, ανεβάζοντας το Αριστοφανικό Βαριετέ το, ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ, το οποίο παρουσιάζει οκτώ έργα του Αρχαίου Ποιητή, μέσα από μια cabaret εκδοχή.
Αυτή την εποχή :
Είναι φανατική οπαδός του Κάφκα, της Κάλλας, του σουρεαλισμού, της στιγμής , της αυθεντικότητας, της λογοτεχνίας που μπορεί να σε μεταμορφώσει ,των ανορθόδοξων συμπράξεων, της ευγνωμοσύνης για το χρόνο που μας δίνεται…
Mότο: Κάθε αναποδιά, ατυχία, αποτυχία, είναι ένα δώρο μεταμφιεσμένο.
Αγαπημένος στίχος : “ Όλη η ελπίδα μου, όλη η πίστη μου είναι για την τέχνη. Την ευγνωμονώ. Την ευγνωμονώ γιατί δεν μπορώ να την συλλάβω. Είναι το απερινόητο.»
( από τη Λήθη του Δ.Δημητριάδη, Εκδόσεις Σαιξπηρικόν )
Το Vassiliou Vassia έχει την τιμή να βασίζεται στο WordPress